niedziela, 27 stycznia 2013

Weekendowa maseczka z awokado

  Weekend minął szybko i dość pracowicie. W poprzednim poście zapowiadałam, że nie mogę się już doczekać weekendu by móc się zrelaksować, a na buziaku położyć maseczkę. Otóż moje marzenie się spełniło.
Piątek był wolnym dniem od pracy i już pół dnia planowałam sobie wieczorny relaks. Krzątając się w kuchni w miseczce leżało w ciemnozielonej, chropowatej skórce awokado. Przyszła mi szybka myśl, a może położę sobie maseczkę domową. I takim sposobem awokado odegrało rolę główną. Osobiście nie przepadam za smakiem awokado dla mnie jest mdłe, ale samo w sobie jest bardzo zdrowe. Zawiera witaminy A, C, E, PP, K, potas, wapń i żelazo. Ponadto jest bogate w źródło kwasów tłuszczowych. Postanowiłam wykorzystać jego walory zdrowotne i przygotowałam sobie maseczkę na moją buźkę.
Jeśli szukacie szybkiego przepisu na domową maseczkę przedstawiam Wam maseczkę na twarz z awokado: 
Składniki których potrzebujemy to:

AWOKADO 


Ja dodatkowo dodałam dwa inne składniki czyli:

CYTRYNA ( kilka kropli ) i



OLEJEK ARGANOWY ( kilka kropli )



Kiedy już wszystkie składniki są pod ręką przedstawię Wam szybką instrukcję przygotowania: 



Przekrajamy awokado nożem na pół, łyżeczką wydrążamy cały miąższ, wrzucamy do miseczki. Bierzemy widelec i ugniatamy cały miąższ na gładką papkę. Dodajemy kilka kropli cytryny i olejku arganowego, mieszamy by wszystkie składniki się razem połączyły.




  Tak przygotowaną wcześniej maseczkę nakładamy na oczyszczoną twarz. Trzymamy ok.15 - 20 minut.
 Następnie zmywamy letnią wodą, osuszamy ręcznikiem i nakładamy lekki krem. Efekt po nałożeniu maseczki był zaskakujący. Moja buźka była cudownie nawilżona, odżywiona, miękka i delikatna w dotyku.
Taką domową maseczkę z awokado możemy przygotować zawsze kiedy nie mamy gotowej. Jeśli boicie się nałożyć taką papkę na buźkę proponuję zrobić sobie maseczkę na dłonie również świetnie się sprawdza próbowałam obu wersji i efekt był tak samo zadowalający.

Mam nadzieję, że miło Wam minął weekend, a kolejny tydzień upłynie przyjemnie, by móc się cieszyć kolejnymi wolnymi dniami. 







2 komentarze:

  1. Uwielbiam awokado...jeść ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszyscy tak je chwala a ja nie mogę się jakoś przemoc ale może w końcu znajdę jakiś fajny przepis I to się zmieni :) pozdrawiam Kama :)

      Usuń